keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Salakuvausta

Tässä on mun Slovenian matkan spesiaalikuva. Kuva, jolla on oma hauska ja mulle merkityksellinen tarina.

Reissun alkupuolella, heti ekana kokonaisena viikonloppuna käytii kämppikseni Miran kanssa Bled- järvellä. Maisemat oli upeita ja pyörinki koko ajan ympäriinsä kuvaten luontoa, eläimiä ja toisinaan myös muita ihmisiä. Niistä ku sattuu saamaan aina välillä ihan mielettömiä tilannekuvia (parhaiten tän ymmärtää varmasti kaikki ne, jotka valokuvaa yhtään enemmän). En vaa koskaan jotenki ajatellu, et homma toimii tottakai toiseenki suuntaan...

Yllä oleva kuva on Bartin, yhen samaan aikaan Bledissä pyörineen turistin nappaama. Zoomailin kaikes rauhassa vuorimaisemia kohti kunnes sivusilmäl huomasin, et eräs mies koitti kuvata järvimaisemaa mun takana. Loikkasin ystävällisesti sivuun, mut mun hämmennykseks tää mies kysyki hieman nolon näkösenä että voinko mitenkää mennä takasin alkuperäselle paikalleni ja vaikka vaan esittää kuvaavani. Bart ei suinkaa kuvannu järveä mun takana, vaan mua! Valo kuulema osu täydellisesti hiuksiin ja punasen ja vihreen kontrasti näytti kivalta. Tottakai suostuin kuvattavaks.

Jälkeenpäin sain viel katella fotoja kameralta ja kyselinki, oisko mahdollista saada yks niistä muistoks. Kirjotin mun s-postin Bartille ylös ja pari päivää sit tää kuva tuli vihdoin perille.

Näin jälkikäteen en voi olla pohtimatta sitä, kuinka monen muun turistin kameralta mahdankaa loppujen lopuks löytyä? En taida sittenkää olla se ainut salakuvaaja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti