Näytetään tekstit, joissa on tunniste teatteri. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste teatteri. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 6. heinäkuuta 2014

Kulttuurielämyksiä

Pari vuotta sitte kävin äitin ja kummitädin kaa kattomassa Peter Pan- näytöstä Suomenlinnan kesäteatterissa. Rakastuin esitykseen niin paljon, et kävin kattomassa sen peräti kahdesti. Viimevuotinen esitys skipattii, mut tänä vuonna Alice in Wonderland houkutteli meiät uudestaa paikanpäälle.

Sää oli upee ja koska oltiin reippaasti etuajassa, ehittii ennen näytöstä kierrellä saarta ympäri ja testaa kesän uutuus jädejä. Mulla oli pahoja valinnanvaikeuksia, joten äippä tarjos mulle kahen pallon tötterön- sateenkaarijädeä ja vanilja-päärynää. Nam!

Itse esityksestä.... upea. Kertakaikkiaan mieletön! Se oli sekotus Disneyn Liisa ihmemaassa- elokuvaa, Tim Burtonia ja jotain ihan uutta, jotain nerokasta. Mulla on älytön hinku käydä katsomassa ko. näytös uudelleen, mutta saa nyt nähä. Vaikka liput on opiskelijahinnoin edulliset, niin olis sitä rahaa muuhinki laitettava (oi kyllä, mun opiskelijaetuudet on elokuuhun, osa jopa syyskuuhun asti voimassa, koska VR-kortti). Mä niin suosittelen tota näytöstä kaikille. 

lauantai 1. syyskuuta 2012

Suomenlinna&Peter Pan, uusinta

Ne jotka on seuraillu mun blogia tietää, et kävin viimekuussa tsekkailee Peter Pan teatteriesitystä Suomenlinnassa. Esityksen jälkee vannoin että meen kattomaan sen vielä uudelleen ja eilen illalla tein lupauksista totta ku suuntasin Mian kaa kohti Suomenlinnan teatteria, kourassa liput illan näytökseen.
Lautalla istuskellessa bongattii tollanen magee purjevene. Oltii aika saletteja et se kuulu Kapteeni koukulle. Meinaan, kattokaa nyt sitä. Oikeesti.
Suomenlinnas kävi aikamoinen puhuri, mut eipä se meijän fiilistä haitannu. Hymy oli korviin asti!
Viimeeks jäi harmittaa ku en ostanu ohjelmalehtistä, mut onneks asian pysty korjaa tällä kertaa. Ite näytöksessä ku ei saa kuvata, ni nyt on ainaki jotain matskuu näyttelijöistä.
Oltii varmaa enemmän täpinöissämme ku kaikki paikalla olleet pikkulapset. Vaik meitsi oli nähny esityksen jo kerran, ni steppailin malttamattomana jonossa ja venasin et ovet aukee. Väsäsin myös episodin smurffilimun kaa, ku epähuomiossa avasin korkin vaik pullo oli vaan hetkee aikasemmin poukkoillu mun laukussa miten sattuu. Voitte vaa arvata miten siin kävi. Hups.
Hetki ennen ovien aukeemista "kadonneen sirkuksen tirehtööri" tuli muurinharjalle kuuluttaa viimehetken ohjeita. Räpsin siihen tahtiin kuvia, et ko. näyttelijä käänty mua kohden levee virne naamalla, osotti suoraan kameraan ja muistutti, että ite näytöksessä ei sitte enää kuvata. Yes sir! Meitsi muistaa kyl pelisäännöt.
Esitys oli ihan yhtä mahtava ku viimeeks, ellei jopa mahtavampi! Olin aika surkeena ku tajusin, et täl kertaa ei enää tuu uusintaotosta, mut minkäs teet. Kaikkee ei voi saada. Kotimatkal haettii Mian kaa viel mäkist vähä iltapalaa ja fiilisteltii näytöstä. Oltii molemmat tismalleen samoilla linjoilla yhen asian suhteen: Peter Pan oli parhautta!

sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Suomenlinna&Peter Pan

Lauantai oli kaikin puolin iha mahti päivä! Heti aamust fillaroin töihi kaheksaks tunniks tekee hommii ja ku tulin kotii, ni mua odotti paras ylläri mitä just töistä tullu, vähä ryytyny ihmine kaipaa. Pöytä katettuna ja lämmin safka odottamas! Syötii rapui, vastapaistettuu patonkii ja salaattii. Ruokajuomaks laadukast, Virost ostettuu omenasiiderii (inhoon niit siiderin irvikuvii joit saa jostai K-kaupan hyllyilt. Kaameit esanssihirviöit, yök).
Safkailun jälkee suunnattii mamin kaa tiemme stadii. Oltii sovittu mun kummitädin Pian kans et treffataa kauppatoril ja jatketaa siit edellee Suomenlinnaa kattoo Peter Pan teatteri esityst.
Lautal ängettii ittemme yläkannelle. Nii hyvä sää et pakko nauttii siit nii paljo ku mahollist!
Suomenlinnan puolel käytii heti ekaks ostaa jädet! Lämpimäl sääl on hyvä muistaa kans nesteytys. Meitsi ainaki saa järkyttävän hedarin jos en muista juoda tarpeeks.











Sisää jonotelles testasin mun uutta hattuu jonka Pia toi tuliaisiks Panamalt. Ei oikee noihi vaatteisii sovi, mut toi on just hyvä kesähattu esim. mökille! Ei iske auringonpistos nii herkästi.
Oltii teatteril hyvis ajoin ja saatii siks napattuu itellemme loisto paikat. Näytökses kuvaaminen oli luonnollisesti kielletty, joten ei nyt oo fotoi näyttää. Mut iha mahtava esitys, en voi ees hehkuttaa tarpeeks! Päätin jo et meen kattoo sen uudestaa ja sain jo mun frendin puhuttuu mukaa. Kuin  jees.
Vaik kello oli jo paljo ku suunnattii kotia kohti, ni ulkon oli tosi lämmint. Tarkeni olla ilman takkii ja käveltiiki sit kauppatorilt rautsikalle. Enne junaa hyppäämist haettii viel mäkkärist vähä iltapalaa ja hyvästeltii Pia. Loppumatka vaa fiilisteltii mamin kaa sitä näytöst. Menkää kaikki kattoo se, for real. Se oli super hyvä! Tällasen päivän jälkee voi taas mönkii tyytyväisen koisii.

Ps. Koska joku kuitenki haluu tietää, ni toi meitsin neonvihree bolero on Virost sellasest liikkeest ku A.G.A.N