Meitsin parempi puolisko laskeutu torstai-iltana Slovenian lentokentälle joten arvata saattaa, et meiningit on ollu taas aika hektisiä ku on juostu paikasta paikkaa ja touhuttu vaikka mitä. Säät ei ikävä kyllä oo ollu nyt parhaat mahdolliset, mut sehän ei meitä estäny lähtemästä lauantaina mm. laskemaa Sava dolinka- joen koskia.
Mentii aamujunalla Bledin rautatieasemalle, josta retken järjestäjät meiät ystävällisesti poimi kyytiin. Alkuperänen suunnitelma oli mennä bussilla Bledin keskustaan asti ja aikataulut me oltii jo etukäteen selvitetty. Koska kuitenki ollaan Sloveniassa ja turistien neuvonta on mitä on, arvata saattaa ettei annettu informaatio oikein pitäny paikkaansa tälläkään kertaa ja vähällä oli ettei missattu koko reissua. Hui.
Melontapoppoo osottautu varsin mukavaks. Meiän ja oppaan lisäks mukana menossa oli sekä britti- että islantilaisparisukunta. Suosittu aktiviteetti pariskuntien keskuudessa, kenties?
Niin ku kuvista näkee, fiilikset oli katossa ja kaikil hymy korvis. Koskien laskun lisäks kävin joessa uimassa ja kuten oppaat meille reissun alussa tokas, vesi todella oli erittäin"refreshing".
Tiimikuva. Tällasia kokemuksia mun mielestä reissuissa kuuluuki hankkia. Upeita hetkiä, upeita muistoja.
Näytetään tekstit, joissa on tunniste liikunta. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste liikunta. Näytä kaikki tekstit
sunnuntai 29. syyskuuta 2013
maanantai 1. huhtikuuta 2013
Ladulla
Jostain tuntemattomasta syystä oon vähä viimetipassa heränny harrastaa talviurheilua ja ollaanki nyt muutamana iltana peräkkäin suunnattu Tapsan kaa yhessä laduille. Vielähän sitä kerkee hiihtää ennnen ku lumet sulaa.
Kelit on ollu ihan mahtavia aina iltaan asti ja on ihan älyttömän hauskaa hiihtää kahestaan auringonlaskussa, ku lähistöllä ei näy missään muita ihmisiä. Sainpahan sählätä rauhassa kameran kanssa.
Siinä hiihdellessä pohdittii et miten hyvä spotti ollaa valittu asuinpaikaks. Ulkoilumahollisuudet on mahtavat ku metsää on vaik millä mitalla, ja kuitenki samaan aikaan julkisia menee ihan talon vierestä about joka suuntaan.
Tultii takas vasta ku oli jo pilkkopimeetä. Saa nähä vieläkö ehitään kerran laduille ennen ku aurinko sulattaa lumet lopullisesti.
Kelit on ollu ihan mahtavia aina iltaan asti ja on ihan älyttömän hauskaa hiihtää kahestaan auringonlaskussa, ku lähistöllä ei näy missään muita ihmisiä. Sainpahan sählätä rauhassa kameran kanssa.
Siinä hiihdellessä pohdittii et miten hyvä spotti ollaa valittu asuinpaikaks. Ulkoilumahollisuudet on mahtavat ku metsää on vaik millä mitalla, ja kuitenki samaan aikaan julkisia menee ihan talon vierestä about joka suuntaan.
Tultii takas vasta ku oli jo pilkkopimeetä. Saa nähä vieläkö ehitään kerran laduille ennen ku aurinko sulattaa lumet lopullisesti.
sunnuntai 4. marraskuuta 2012
Kiireitä
Koko viikko on ollu ihan täys ohjelmaa ja blogin päivittäminenki on siks jääny tyystin taka-alalle. Arkipäivät oon oikeestaan kuluttanu kokonaa koulussa tai töissä. Myös kämpän remonteeraus ja siivoominen on vieny ihan kivasti aikaa. Ollaan Tapsan kaa jakauduttu aika stereotyyppisiin hommiin. Meitsi hoitaa kaiken näkösen siivoomisen, mm. saunan lauteiden kuuraamisen ja Tapsa laminaatit ja listotuksen. Niinhän se meni et nainen siivoo ja mies remontoi? Täs tapaukses kyl ehdottomasti parempi näin päin.
Onneks hommat alkaa olee vihdoinki pikkuhiljaa kasas ja koht voi alottaa huonekalujen sun muiden roudaamisen. Saa nähä mitä siitäki tulee ku pitäis siirtää piano kolmanteen kerrokseen. Oh no.
Sunnuntai-aamu vietettii mamin kaa rauhallises merkeis pipareit leipoen. Saatoin napata tulevaan uuteen kotiin pari muottia tosta kokoelmasta.
Kaiken säheltämisen keskellä oon onneks ehtiny vähä näkee myös frendejä. Käytii Maijun kaa jo kolmatta kertaa Konalan Boulderkeskuskukses kiipeilemäs. Homma alkaa pikkuhiljaa sujuu ja meitsiki kapuu iha ketterästi ylös asti. Enskerral vois vaan ottaa kunnon kameran mukaan, ei tollasel digikameral kuvailu oo ihan mun juttu enää.
Ps. Jos joku ettii itelleen uutta lajia kokeiltavaks ni tätä voin lämpimästi suositella.
tiistai 12. kesäkuuta 2012
Kirjoja, liikuntaa ja matkafiilistelyä
Yleensä herään aina viimeistää kasilta, mut tänää oli taas sellanen aamu ku nukuin reippaasti pidempää hyväl omaltunnol. Huomen nimittäi en saakkaa enää nukkuu nii pitkää ku ollaa porukoitten kaa lähös Viroon kaheks yöks. Tarkottaa myös sitä et blogin taholla hiljenee jälleen muutamaks päiväks- pahoitteluni etukäteen. En kyl malta oottaa sitä reissuu, meil on nii paljo kaikkee mahtavaa ohjelmaa tulos. Ollaa viel kaiken lisäks menos sellasee hotellii mis on uima-allas, wuhu! Rakastan vettä ja altaassa chillailu kaupungilla ravaamisen jälkee tekee hyvää.
Mut joo, en eksy siihe aiheesee tän enempää- vielä. Saatte kuulla kaikki fillistelyt sit jälkeenpäin.
Täst päiväst sen verran, et aamu meni lähinä koneel istues, kamoi pakkailles ja hyvän kirjan paris. Innostuin kans laittaa kynnet kesäkuntoon. Aijemmin mul oli niis geelivahvistukset, ku mul oli joululahjaks saatu lahjakortti käyttämättä, mut rehellisesti sanottuna tykkään laittaa ite omat kynteni, vaik ne geelaukset hienot ja kestävät oliki.
Illal päätin aktivoituu ja poistuu neljän seinän sisält, joten lähin yhen mun frendin kaa kokeilee puistojumppaa Viheriin. Oon joka kesä käyny siel melkei viikottai, mut yleensä oon ollu zumbailemas tai bailatinossa. Oli toi jumppaki kyl kivaa, varsinki ku oli frendi messis! Ulkoliikunta on vaa nii paljo siistimpää ku jossai sisätilois hikoilu, varsinki näin kesäl.
Nyt meitsi menee heittelee viel vikat kamat laukkuu, sit iltapalaa ja koisimaa, ni oon huomen aamul ylhääl virkeenä ja energisenä.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)








