lauantai 14. syyskuuta 2013

Lähtöpäivän fiiliksiä

Mä ihan oikeesti oon lähdössä tänään. Enää muutamia tunteja ni istun lentokoneessa, suuntana Slovenia (jossa muuten ainaki Forecan mukaan paistaa aurinko ja lämpötila on +22). Aikaa tappaakseni ajattelin jakaa vähä fiiliksiä reissuun liittyen. Ensinnäki oon järjettömän innoissani. Oon niin varma et tää matka tulee antaa mulle paljo uusia kokemuksia. Uus kieli, kulttuuri, uudet ihmiset ja työpaikka. Kuukausi on loppujen lopuks äärimmäisen lyhyt aika, mut uskon et siinä ehtii tapahtuu yllättävänki paljo. Yritän ainaki ottaa ajasta kaiken mahdollisen irti, mitä nyt vaan irti lähtee!

Hieman ehkä jännittää ku en etukäteen loppujen lopuks tiedä, mitä tuleman pitää. Esimerkiks kauneussalonki Irena Japelj s.p johon oon menossa töihin on mulle paikkana täys mysteeri. En yhtään tiedä mitä odottaa, kai se on aika pitkälti samanlaista hoitolatyötä ku täällä Suomessaki? Pääasia nyt kuitenki olis, et henkilökunta sekä asiakkaat on mukavia. Se on se asia, joka mua ehkä eniten jännittää. Ei oo varmasti kivaa jos henkilökemiat ei kohtaa, koska siellä sitte pitäis kuitenki koko kuukausi olla.

Näiden ajatusten lisäks päässä pyörii kans huoli siitä et miten osaan liikkua ja suunnistaa Ljubljanassa (suuntavaistoni kun on surkeimmasta päästä ikinä). Onhan ne kartat keksitty, mut arvatkaa vaan, osaanko mä lukea niitä! En edes omista ns. klähmänäyttöpuhelinta (= lue: iphone tai mikä tahansa kosketusnäytöllä varustettu härpäke), eli en voi navigoida vaikkapa sen avulla. Apua! Toivottavasti paikalliset puhuu hyvin englantia, otherwise I'm lost.

Tällasilla fiiliksillä siis kohti koitosta. Päivällä suuntaan vielä paremman puoliskoni kaa syömään meitsin vanhempien luokse, minkä jälkee saan kyydin lentokentälle. Seuraava postaus tuleeki sit Sloveniasta! Toivottakaa mulle turvallista matkaa (näin nimittäin viimeyönä unta siitä et kone syöksy maahan. Toisaalta kaikki kyl selvis hengissä, eli ei vissiin syytä paniikkiin).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti